Blog

Optymalizacja treści pod kątem słów kluczowych

Optymalizacja treści pod kątem słów kluczowych

Uwzględnię słów kluczowych w treści to podstawa pozycjonowania. Gdy cała sztuka polega na tym, żeby użytkownik, po wpisaniu wybranej frazy w wyszukiwarkę, otrzymał naszą stronę na wysokiej pozycji, należy w jasny sposób wskazać robotom wyszukiwarki z jakimi słowami ma kojarzyć daną stronę. Siłą rzeczy, jednym z najważniejszych elementów optymalizacji treści jest umieszczenie słów kluczowych w tekstach, a także kodzie strony. O tym jak to zrobić i gdzie dodawać słowa będzie ten wpis. Zapraszam do czytania.

Ile słów kluczowych dodać na jednej podstronie?

Nasycenie słowami kluczowymi, ich ilość i usytuowanie mają zasadnicze znaczenie dla wyszukiwarki, która ocenia stronę także względem tych parametrów. Ja od dawna w zależności od długości danego tekstu trzymam się zasady 2-3 powtórzeń w formie „exact match” (czyli nie wliczając odmian i synonimów). Nie patrze na % udziału słowa w treści, więc umieszczanie fraz ma raczej charakter działania intuicyjnego, niż schematycznego. Bardzo pożądane są naturalnie wkomponowane słowa kluczowe..

Wiadomo jednak, czego na pewno nie wolno… Upychać „słów siłę” w tekstach, ani siłować się z umieszczeniem kolejnego powtórzenia, czy nawet synonimu, jeśli czytając tekst zabrzmi on nienaturalnie. Jeśli masz problem z dodaniem słowa w tekście zapraszam także do wpisu z którego dowiesz się o sposobach na niewygodne słowa kluczowe w tekstach SEO. Frazy kluczowe w tekstach będą skuteczne wtedy, gdy ich występowanie będzie logiczne i umotywowane tematyką tekstu. Ponadto warto pamiętać, że „keyword stuffing” grozi obniżeniem pozycji w wynikach wyszukiwania.

Gdzie powinny znaleźć się słowa kluczowe?

Złotą zasadą jest, umieszczone słowa kluczowego w nieodmienionej formie w pierwszym akapicie tekstu oraz nagłówkach. Im wcześniej wystąpią w tekście, bądź w im „wyższym” nagłówku (o czym dowiesz się w wpisu poświęconego optymalizacji nagłówków), tym większą wagę będą mieć. Dlaczego? Jak myślicie od której strony wyszukiwarka analizuje kod strony, oraz które nagłówki uważa za „ważniejsze”.? Dla mnie te dwie zasady to prosty przepis na sukces i tego polecam się trzymać każdemu, kto zabiera się za optymalizację strony własnej lub czyjejś.

Warto pamiętać, że stosując nagłówki rożnego kalibru oraz rozdzielając teksty na akapity również dbamy o to, aby frazy nie występowały blisko siebie tym samym wpływamy na odbiór tekstu i jego naturalność.

Synonimy i odmiany słów kluczowych w tekście

Kolejnym ciekawym aspektem są synonimy i odmiany. To bardzo prosta sprawa, którą należy zbyć jednym zdaniem: wyszukiwarka rozumie zarówno fleksję, jak wieloznaczności. Teoretycznie. Warto z tego korzystać, kiedy to tylko możliwe – stosując odmiany i synonimy, zarówno na potrzeby SEO, jak dla samej naturalności tekstu.

Czy wdrażać formatowania (pogrubienie/pochylenia) na słowa kluczowe?

Pogrubienia i pochylenia na słowach kluczowych to często stosowana praktyka. Oczywiście można dodać pochylenie lub pogrubienie na słowo kluczowe, ale należy unikać dodawania go na każde słowo w tekście oraz wyłącznie na słowa kluczowe. Formatowania tekstów staraj się stosować pod użytkowników w celu wskazania im tego, co naprawdę ważne. A jedno powtórzenie słowa w znaczniku formatowania na pewno nie zaszkodzi twojej stronie.

Podsumowując optymalizacje treści pod słowa kluczowe – przede wszystkim nic na siłę

Pewne zasady łatwo sformułować, jednak duża część działań z tym związanych jest sumą intuicji i doświadczenia, najważniejszym kierunkiem powinna być jednak naturalność tekstu i pamiętanie o słowach kluczowych w wskazanych miejscach. Rozumienie reguł, jakimi kierują się wyszukiwarki, jest niezbędne dla uzyskania dobrych rezultatów, a sama treść i jej optymalizacja jest punktem wyjściowym działań optymalizacyjnych. Zapraszam do komentowania i udostępniania wpisu, oraz do kontynuowania kursu optymalizacji stron.

O autorze

Paweł Kuczera

Od 2014 roku w branży e-marketingu. Swoją pracę zaczynałem od stażu w agencji interaktywnej z Bytomia. Jestem samozwańczym specjalistą SEO/SEM z praktycznym podejściem do prowadzonych projektów, indywidualnymi poglądami, kilkoma certyfikatami, oraz bagażem doświadczeń. Chętnie podzielę się wiedzą zdobytą w praktyce - na podstawie własnych testów i obserwacji. Współpracuje z mniejszymi firmami oraz prowadzę działania w zakresie SEO, jako podwykonawca dla większej agencji. Cenie przyjaciół oraz niezależność. Założyłem i pracuje nad marką SearchNow.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Komentarze: 0

Brak komentarzy, bądź pierwszy!