Blog

Jaki wpływ na pozycjonowanie ma treść na stronie?

Jaki wpływ na pozycjonowanie ma treść na stronie?

Czy da się wypozycjonować stronę na wybrane słowa kluczowe wyłącznie za pomocą treści?

To mój pierwszy wpis na blogu. Na początku chciałbym zaznaczyć, że nie jestem i nigdy nie byłem copywriter’em. Nigdy w swojej karierze nie zajmowałem się również pisaniem jakichkolwiek tekstów, a to co wiem o content marketingu i sposobie w jaki należy, oraz nie należny pisać tekstów pod pozycjonowanie wypracowałem sobie na bazie własnych doświadczeń i wielokrotnego nadzorowania procesu optymalizacji stron w agencji, oraz skromnym dorobku freelancera. W tym wpisie postaram się pokazać jaki wpływ na pozycjonowanie ma treść, oraz odpowiedzieć na pytanie: „Czy dzięki samym tekstom można skutecznie wypozycjonować stronę?”. Pokaże wam jakie wyniki udało mi się uzyskać w kolejnych miesiącach po dodaniu tekstów i meta tagów, bez jakiegokolwiek linkowania strony i sprawdzę czy osiągnięty efekt utrzyma się w czasie kilku miesięcy, czy może jest to wyłącznie zasługa krótkotrwałego promowania przez Google nowych stron internetowych.

… zacznijmy od początku. W październiku 2016 wspólnie ze znajomymi zaczęliśmy przygotowywać stronę internetową własnej agencji specjalizującej się w reklamie online. Aktualnie minęły około 4 miesiące odkąd w mojej głowie zrodził się ten pomysł i przeszliśmy do jego realizacji. Jeszcze w listopadzie strona została zaprojektowana i pocięta, a ja po przemyśleniu listy usług zacząłem przygotowywać i dodawać pierwsze teksty opisujące je. Zacząłem od najbardziej ogólnych fraz tj. pozycjonowanie stron, kampanie AdWords, oraz strony internetowe (był to punkt wyjścia do tworzenia kolejnych podstron pod kolejne słowa kluczowe, a także do rozwijania drzewka menu). Po zakończeniu pisania każdego tekstu odblokowywałem indeksacje kolejnych stron (co widać „mniej więcej” przy pojawianiu się kolejnych pozycji w wynikach z poniższych raportów) i tak pod koniec stycznia zakończyłem prace nad ostatnimi tekstami. Przez okres testowania (do końca lutego) nie mam zamiaru wprowadzać większych zmian w domenie. Zaznaczam też, że jeszcze nie sprawdzałem strony pod kątem SEO (kiedyś pewnie zrobimy to wspólnie), ale na poziomie poszczególnych etapów jej tworzenia staraliśmy się dbać, aby spełniała ona podstawowe wymogi optymalizacji pod wyszukiwarki i normy użyteczności.

Jak widać w tabelach pozycji stron, kolejne frazy wskakiwały do indeksu i bez jakiegokolwiek linkowania zajmowały rożne (czasami dość wysokie) pozycje w wynikach wyszukiwania. Efekty utrzymują się nawet po 3 miesiącach, więc nie jest to zasługa promowania przez Google nowych treści. W tabelach powyżej mamy słowa kluczowe, dla których dodanie samych treści nie wystarczyło na pojawienie się w TOP-100, jednak w wielu przypadkach zaobserwować można tendencje stabilizacyjne na określonej pozycji.

Wnioski: Odpowiadając na pytanie „Czy dzięki tekstom można skutecznie wypozycjonować stronę?”- Oczywiście, ale nie zawsze! Da się to zrobić, jeżeli słowo kluczowe jest z długiego ogona, co potwierdza fakt, że jedna(może nie do końca trafna) fraza weszła i utrzymuje pierwszą pozycję. W przypadku bardziej konkurencyjnych fraz osiągniemy efekt w postaci stabilizacji na konkretnej pozycji, natomiast dla bardzo konkurencyjnych słów kluczowych same teksty to zdecydowanie za mało. Z doświadczenia wiem również, że zoptymalizowane, tematyczne i wartościowe dla użytkownika teksty na stronę są dziś kluczowym warunkiem do osiągnięcia wysokich pozycji. Sam gorąco zachęcam każdego żeby przyłożyć się do ich napisania. Po moich wynikach możecie zobaczyć, że naprawdę warto, nawet jeśli sam content nie wystarczy do osiągnięcia najwyższej pozycji to na pewno w dużym stopniu pomoże!

Mam nadzieję, że wpis był ciekawy. Zachęcam do komentowania i opiniowania oraz zapisu do newslettera.

O autorze

Paweł Kuczera

Od 2014 roku w branży e-marketingu. Swoją pracę zaczynał w innych agencjach interaktywnych. Samozwańczy specjalista SEO/SEM z praktycznym podejściem do prowadzonych projektów, indywidualnymi poglądami, kilkoma certyfikatami, oraz bagażem doświadczeń. Chętnie dzieli się swoją wiedzą zdobytą w praktyce – na podstawie własnych działań i obserwacji. Ceniący przyjaciół oraz niezależność, pomysłodawca i współtwórca marki SearchNow.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Komentarze: 0

Brak komentarzy, bądź pierwszy!